Megkezdte működését a Fizetési Pont szolgáltatás!
2014 08 05. 08:28 Bank
Tatabányán nyitottak elsőként számlát az Országos Fizetési Szolgáltató Zrt-nél (O.F.SZ. Zrt-nél), majd az első Fizetési Pont logóval ellátott MasterCard PayPass képes kártyával kiegyenlítésre is került az legelső „sárgacsekk” a szolgáltatás keretében. Így indult világhódító útjára a legújabb fizetési infrastruktúra, a Fizetési Pont hálózat, amelyen az egyik vízmű-szolgáltató „sárgacsekkjét” fizették ki elsőként.
Az O.F.SZ. Zrt. a hazai pénzügyi szektorhoz és fizetési forgalomhoz 2013 során csatlakozott: közvetlen tagságot nyert a SWIFT és a GIRO rendszerben és teljes jogú VIBER tagsága mellett MNB szakhatósági hozzájárulást és PSZÁF tevékenységi engedélyt kapott. Ez utóbbival a Magyarországon működő mindössze 7 pénzforgalmi intézmény egyike lett (például az American Express és a Magyar Posta mellett). A pénzintézet nem hitelez, nem gyűjt betéteket, viszont az ügyfelek pénzét a legmegbízhatóbb, MNB-nél vezetett számlán és állampapírban tartja.
A Fizetési Pont Szolgáltatás a modern fizetési kártyákon lévő chip kiterjesztett használatán és az úgynevezett intelligens POS terminálok rendkívül széles körű hozzáférhetőségén alapszik. Az új terminálok már az új generációs PayPass POI (Point of Interaction) terminálok körébe tartoznak, amelyeken a hagyományos funkciókon túl számos értéknövelt szolgáltatás is elérhető. A szolgáltatás használatával radikálisan csökkenhetnek a készpénz alapú fizetések miatt keletkező költségek, igazi megoldást jelenthet a csekk-fizetés modernizációjában és a lakosság számára még számtalan extra lehetőséget rejt magában.
A Fizetési Pont Szolgáltatás törekvése, hogy minden hazai önkormányzattal, közüzemi és távközlési szolgáltatóval megállapodás szülessen arról, hogy a területükön élő lakosok, ügyfeleik kényelmesen, gyorsan intézhessék díj- és adó-befizetéseiket. Szerződött partnereik ezzel a komplementer fizetési csatornával nem csak jelentős megtakarítást érhetnek el, de az önkormányzat területén élő lakosok, ügyfeleik elégedettségét is növelhetik vele.
A Fizetési Pont további lehetőségeket is ajánl az önkormányzatok és a szolgáltatók számára:
- városkártya programokat a települések igényeire szabva,
- helyi közlekedési bérlet és jegy árusítást,
- helyi jótékonysági akciók lebonyolítását,
- speciális, a helyi igényekre szabottan korlátozottan felhasználható fizetési kártyák kibocsátását és elfogadását.
A Fizetési Pont Szolgáltatás hazai bevezetése lehetővé teszi a nem papír alapú fizetési megoldások térnyerését és a készpénzhasználat miatt keletkező társadalmi költségek jelentős csökkentését. A pénzpiaci területen új szolgáltatások megjelenését az EU is ösztönzi. A belső piaci pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló európai irányelv célkitűzése a verseny fokozása érdekében új, nem hitelintézeti pénzforgalmi szolgáltatók piacra lépési feltételeinek megteremtése.
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb! Mindenkinek válaszolunk.