Itt az újabb csapás a bankokra: a biztonsági őr!
2014 01 26. 08:11 Bank
Banki különadó? Smafu! Végtörlesztés? Bagatel! Tranzakciós illeték? Ugyan már! Bedőlt devizahitelek? Pofonegyszerű! A sajtó évek óta hangos a pénzintézetekre rótt különféle extra terhektől és azok gazdálkodásra gyakorolt hatásáról. Olvasóink azonban egy újabb kockázati tényezőt azonosítottak: a biztonsági őrt.
Bevezetésül álljon itt egy jellemző példa: „XXX Bank, YYY téri fiók, délután 14.55 perc. Nyúlnék a sorszámosztó gombhoz, mire a biztonsági őr rám szól, hogy mit akarok én? Mondom neki, hogy befizetek. Mire ő: nézzem meg, mennyien vannak. Kérdezem én, hogy ez őt miért zavarja? Ők háromkor bezárnak! Kérdezem tőle, hogy akkor ezt a sok embert mind kiküldik majd a bankból, hogy ne fizessék be a pénzecskéjüket? Igen, ő mindenkinek megköszöni a részvételt és felállítja az embereket. Mondom, nem baj, azt én is kivárom, és most húzok egy sorszámot. Mire a biztonsági őr: "Az utolsó pillanatban kellett eszébe jutnia, hogy idejöjjön?" Mondom neki, hogy ez bizony nem tartozik rá és nem hiszem, hogy ezt meg kéne nekünk beszélni. Szépen leültem egy székre és kb. 5-7 perc alatt végeztem. Milyen színvonal ez? Hol tartunk, ha a biztonsági őr ilyen stílusban bárkit is kérdőre vonjon?”
Bár kétségtelen, a legtöbb biztonsági őr munkáját lelkiismeretesen végzi, mégis azt kell mondanunk, sajnos elég gyakran előforduló esetről van szó. Sajnos nem egy, nem két ilyen történetet hallottunk mostanság közvetlen környezetünkben. Tegyük a szívünkre a kezünket! Vannak olyan érvek, amelyek megmagyarázhatóvá vagy legalábbis valamelyest elfogadhatóvá teszik ezt a magatartást. Az ügyfelek által is érthető érv, hogy egy bank nem tart, nem tarthat éjjel nappal nyitva. Elfogadható, hogy valahogy le kell zárni az ügyféláradatot, különben sosem lesz vége a napnak. Az is igaz, hogy a bankokban sem robotok dolgoznak, nekik is kell a pihenés.
Na de egy olyan piaci helyzetben, amikor döcög a hitelezés, az alacsony kamatok miatt lasszóval kell fogni a betéteseket, vajon mennyire bölcs magatartás elküldeni az ügyfeleket? Nagy kérdés az is, hogy a bankfiókban dolgozók vajon tudnak-e a túlbuzgó őrről? És ha igen szólnak, szólhatnak-e neki, hogy ne csinálja már ezt, hiszen végső soron az ő fizetésük is azon múlik, mennyi ügyfele van a bankjuknak? Abban szerintünk minden bankos, ügyfél és munkáját szerető biztonsági őr egyetért, hogy az ilyen viselkedés senkinek sem jó.
Válaszd ki, melyik lakossági folyószámlával jársz jól és nézd meg, jó fej-e a biztonsági őr!
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb! Mindenkinek válaszolunk.
Rólunk
Bankmonitor
Egy blog bankról, kamatokról, pénzügyek-ről, mindenről, ami érdekes és pénztárcába
hasít. Olvass minket pénzügyeid egészségé-
ért és szólj hozzá!