Hogyan lehet 10 000 Ft-tal több pénzed a lakáshiteled törlesztésére?
2014 11 05. 08:47 Bank
A lakáshitel törlesztési támogatás idén január 1-től került bevezetésre, amely támogatást a munkáltató nyújthatja dolgozói részére, méghozzá adómentesen. Így a dolgozónak adható egyéb béren kívüli juttatásokkal szemben – pl. Erzsébet utalvány, SZÉP kártya – nem jár többletkifizetéssel a munkáltatónak, és még a törlesztőrészletet is csökkenti! Mi a teendő, ha szeretnénk kihasználni az előnyeit?
Kopogj be a munkáltatódhoz!
A támogatás nyújtásáról a munkáltató dönt, nem kötelező jellegű, csak adható. Mivel adómentes juttatási forma, mind a munkáltató, mind a munkavállaló részére előnyös.
Hogy miért is?
Az adó és járulék terheket figyelembe véve 10 000 Ft munkabér kifizetése a munkáltató részére 10 200 Ft „költséget” keletkeztet, azaz a bruttó kifizetés 20 200 Ft. Az étkezésre, utazásra, szabadidős tevékenységre felhasználható juttatások esetén a dolgozó 10 000 elkölthető forintja 13 570 Ft bruttó kifizetéssel jár a munkáltatónak, míg az adómentes lakáscélú hiteltörlesztési támogatás esetén 10 000 Ft-ot fizet a munkáltató és 10 000 Ft-ot fordíthat hiteltörlesztésre a dolgozó.
A támogatási forma beépíthető a cafeteria keretbe, de ennek hiányában is nyújtható. Utóbbi esetben a munkáltatónak célszerű szabályzatban lefektetni, kik, milyen feltételekkel, milyen gyakorisággal és milyen összegben részesülhetnek belőle. Ezen kívül számos egyéb adminisztrációval is jár a folyamat, bevezetése pedig előkészületeket igényel.
Felelj meg a feltételeknek!
A támogatás érvényesítésének feltételit a munkáltató köteles megvizsgálni. Azon túl, hogy lakáshitellel rendelkezünk, az ingatlanban legalább részben tulajdonosnak, haszonélvezőnek kell lennünk. Ezen kívül vizsgálják az úgynevezett méltányolható lakásigényt, azaz, hogy hány szobás az adott ingatlan és abban hányan laknak együtt.
A támogatás összege maximum a vételár, építési/bővítési/korszerűsítési költség 30%-a lehet. Ezen túlmenően 5 egymást követő évben nem haladhatja meg az 5 millió Ft-ot.
Nyilatkozz a számlaszámodról!
A támogatás folyósításához meg kell jelölni a bankszámlaszámot, amely lehet a munkavállaló folyószámlája, kifejezetten a hiteltörlesztéshez megjelölt hitelszámla, vagy a hitelt nyilvántartó pénzintézet hiteltörlesztésre szolgáló központi számlaszáma. Mivel a támogatás kizárólag lakáscélú hiteltörlesztésre fordítható, így minden esetben ellenőrzik, hogy a célnak megfelelően lett-e felhasználva.
Így intézheted a legegyszerűbben
A támogatás nyújtása leginkább a munkáltatóra ró jelentős terhet. Amellett, hogy nem kevés adminisztrációval jár, a munkavállaló jogosultságának vizsgálatához ismernie kell a kapcsolódó szabályozást. Ide értve a méltányolható lakásigény fogalmát, vagy annak megállapítását, hogy a munkavállaló lakáscélú hitellel rendelkezik-e vagy sem. Ha utólag derül ki, hogy a dolgozó valamely feltételnek mégsem felelt meg, úgy a támogatás 20%-kal növelt összege után kell az adóterheket megfizetni. Ezért elengedhetetlen, hogy a munkaadók beleássák magukat az apró betűs részletekbe. De dönthetnek úgy is, hogy ennek minden nyűgét szakértők kezébe adják.
A teljes körű OTP ADLAK szolgáltatás keretében a pénzintézettel szerződött munkáltatók feladata minimális. A bank ugyanis felveszi a kapcsolatot a támogatásban részesítendő dolgozókkal, bekéri a jogosultság vizsgálatához szükséges dokumentumokat, és ellenőrzi a feltételeknek való megfelelést is. Ezen kívül folyósítja a támogatás összegét az érintett bankszámlákra, ellenőrzi, hogy a felhasználás az előírtaknak megfelelően történt-e, elvégzi a NAV felé történő kötelező adatszolgáltatást, illetve kiállítja a szükséges igazolásokat is.
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb! Mindenkinek válaszolunk.