Így utalhatsz okosan az államnak
2014 05 28. 15:45 Bank
A tavalyi év végén megnyílt a lehetőség a vállalkozások előtt, hogy egy összegben utalhassák adókötelezettségeiket. Kevesebb tranzakció, csökkenő banki költségek, egyszerűbb ügyintézés. De mégis mi is az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER)?
A szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról és az állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatásokról szóló rendelet értelmében nincs egyébről szó, mint az állam által nyújtott szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásról. A NAV lehetőséget biztosít az adók egy összegben történő megfizetésére az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszeren (EFER) keresztül. Bárkinek lehetősége van igénybe venni a szolgáltatást, aki rendelkezik ügyfélkapuval, viszont kizárólag azoknál a bankoknál, amelyek csatlakoztak a rendszerhez.
Mit jelent ez érthetően?
Ha van egy vállalkozásunk, akkor biztosan fizetünk adókat, járulékot minden hónapban. Az EFER segítségével lehetőség van arra, hogy ezek kifizetését ne egyenként, hanem egy összegben tudjuk teljesíteni, jelentős bankköltséget megtakarítva ezzel. Az utalandó „csomagot” az eBEV honlapon állíthatjuk össze, ahonnan ezek a megbízások automatikusan jutnak el számlavezető bankunkba. A bankunktól az EFER elszámolási számlára egy összegben érkező befizetések egyes célszámlákra történő felosztását a NAV pénzforgalmi rendszere végzi el.
A rendszer használatához szükséges
- ügyfélkapus regisztráció,
- megfelelő jogosultság, valamint
- rendelkezni kell egy olyan banknál nyitott bankszámlával, amelynek szerződése van ilyen típusú szolgáltatások nyújtására.
Egyelőre viszont kizárólag az FHB Bank és az MKB Bank ügyfelei élhetnek ezzel a lehetőséggel, amennyiben erre a szolgáltatásra vonatkozóan a bankkal külön szerződést kötöttek.
Beszéljenek a számok!
Ha havi 100 ezer forintot utalunk a NAV-nak minden hónapban, ami 5 tételből áll, akkor az utalási költségeink az MKB-nál attól függően milyen számlacsomaggal rendelkezünk 300 és 2.760 Ft közötti összeget tesznek ki, míg az FHB-nál 800 és 1.550 Ft közötti összeggel kell számolni.
Ha ugyanezt az összeget immár az EFER rendszeren keresztül utaljuk, akkor ennek költsége az MKB-nál 1.000 Ft, az FHB-nál pedig számlacsomagtól függően 750 és 900 Ft közötti összeg. Azaz számlacsomagtól függően előbbi pénzintézetnél akár közel 2 000 Ft-ot, míg utóbbinál 650 Ft-ot spórolhatunk a tranzakción.
A rendszer költségelőnye abban rejlik, hogy az EFER-ben megadott tételeket egy csomagként kezeli számlavezetőnk, így az egyes utalásokra vonatkozó minimum díjakat nem kell utalásonként megfizetni, elegendő mindössze egyszer.
A megoldás legnagyobb előnye (amellett, hogy a különböző adónemekre vonatkozó utalások egy kötegben, vagyis egyetlen tételként indíthatóak el), hogy a banki átutalási költségek csökkenését eredményezi az adózók számára.
Kalkulátorunk segítségével könnyedén megnézheted, hogy milyen számlacsomag felel meg leginkább vállalkozásodnak!
Hogyan kell használni az EFER rendszert?
Az adó- és vámfizetési kötelezettség EFER rendszeren keresztül történő teljesítésére, az Ügyfélkapun történő bejelentkezést követően van lehetőség.
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb! Mindenkinek válaszolunk.