Fittyet hánytak az ügyfelekre, komoly bírság lett a vége
2014 04 01. 16:28 Bank
Mindenki ismer valakit, akit a banki panaszának kezelése kihozott a sodrából. Kit a semmit mondó válaszok, kit a rétestésztaként elnyúló ügyintézés hoz ki a sodrából. A jelek szerint a bankok szakmai felügyeletét ellátó jegybank is érzékelte a problémát: összesen 18 millió forint bírságot szabott ki három bankra, mert azok nem megfelelően kezelték ügyfeleik panaszait.
Az esetek 56,4 százalékában a K&H Bank a jogszabályban előírt 30 napnál hosszabb idő múlva válaszolt ügyfelei panaszaira – állapította meg a Magyar Nemzeti Bank. Emiatt a pénzintézetnek 15 millió forint bírságot kell fizetnie. A panaszkezelési rendelkezések miatt másik két bank is bírságot kapott: az AXA Banknak 2 millió forintot, a Banif Plus Banknak egymillió forintot kell fizetnie. A jegybank mindhárom pénzintézetet eltiltotta a jogsértések folytatásától.
A MNB 2013 novemberében 13 pénzügyi szervezettel szemben hivatalból fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított azok panaszkezelési gyakorlata miatt. A vizsgálatot az indokolta, hogy a jegybankhoz jelentős számú, az érintett pénzügyi szervezetek panaszkezelését kifogásoló fogyasztói beadvány érkezett. Az MNB eljárásai során a pénzügyi szervezetek panaszkezelési tevékenységén túl kiemelten vizsgálta a fogyasztók hiteltörlesztési táblázatának, illetve a tételes, írásbeli kimutatásoknak az ügyfél kérelmére történő kiküldési gyakorlatát.
Ha esetleg elégedetlen vagy a bankoddal, kalkulátorunk segítségével egyszerűen és gyorsan találhatsz jobbat!
Rólunk
Bankmonitor
Egy blog bankról, kamatokról, pénzügyek-ről, mindenről, ami érdekes és pénztárcába
hasít. Olvass minket pénzügyeid egészségé-
ért és szólj hozzá!