Dobd el a kockás füzetet! Könyveljen helyetted a bankod!
2014 11 23. 16:00 Bank
Sok pénzt takaríthat meg az, aki tudatosan intézi a pénzügyeit. A tudatossághoz az első lépés a bevételek pontos felmérése és a kiadások kézben tartása. A költségvetést magunktól elkészíteni és rigorózusan vezetni azonban nem kis fegyelmet igényel, ami nem mindig van meg. Az OTP Bank Simple számlacsomagjának egyik szolgáltatása leveszi ezt a terhet a vállunkról.
Aki tudatosan szeretné intézni pénzügyeit, annak kénytelen kelletlen költségvetést kell készítenie, azaz pontosan tudnia kell, mekkora bevételei vannak, mire és mennyit költ. E probléma megoldására régen a kiadások rögzítésére szolgáló kockás füzet tökéletesen megfelelt. Mostanság vannak ennél jobb megoldások is, például a különféle, okostelefonokra letölthető alkalmazások. Ezek „hátránya” azonban, hogy némi időt igényel a bevételeink és költéseink rögzítése. Ez akár meglehetősen kényelmetlen tud lenni, ezért a kezdeti lelkesedés hamar elillan a takarékoskodni vágyókból.
Jogos a felvetés: miért nem csinálja meg valaki a költségvetést? Valaki olyan, aki amúgy is rálát a pénzügyeinkre! Nos, az OTP Bank felismerte ezt a fogyasztói igényt és a Simple Számlacsomagjához személyes pénzügyeinket kezelő szolgáltatást is konstruált, aminek a használatával már nem kell bevételeink és kiadásaink egyenkénti rögzítésével vacakolnunk.
Lássuk, mit tud ez a hasznos és ráadásul díjmentes szolgáltatás!
A belépéskor egyből szembesülünk azzal a remek vagy éppen riasztó hírrel, hogyan áll havi egyenlegünk, azaz tudtunk-e spórolni vagy éppen tovább nyújtóztunk a takarónknál? Ugyanezt napi bontásban is megszemlélhetjük, azaz pontosan tudni fogjuk például, mikor és miért szaladt el velünk a ló. Alapvető, hogy kiadásainkat és bevételeinket részletesen is megtekinthetjük és egy gombnyomásra az is kiderül, melyik az a 3 dolog, amire az adott hónapban a legtöbbet költöttük? Az eredményeket a rendszer kiértékeli és még hasznos tanácsokkal is ellát bennünket.
Külön előny, hogy a kiadások vagy a bevételek automatikusan bekerülnek a megfelelő kategóriába. Ha tehát vacsorát vásárolunk magunknak egy ABC-ben és bankkártyával fizetünk, akkor a rendszer a fizetett összeget az élelmiszer kategóriába könyveli. Felmerül a kérdés, hogy mi van akkor, ha a kosárba nem csak élelmiszer kerül? A megoldás egyszerű: egy-egy tranzakciót szétbonthatunk külön alkategóriákra, hogy még pontosabb legyen a költségvetés. Mindezt persze megint csak nem kell minden alkalommal, kézzel elvégeznünk. Elég, ha egyszer elvégezzük a szükséges beállításokat, onnantól pedig minden megy magától.
Előny, hogy a szolgáltatás a spórolásban is segít. Takarékszámláinkhoz megtakarítási célokat rendelhetünk. Eldönthetjük, mire gyűjtünk, az nagyjából mennyibe fog kerülni, és hogy mikorra szeretnénk elérni a célunkat. Akár öt ilyen takarékszámlánk is lehet, méghozzá díjmentesen. Innentől nincs más teendőnk, mint beállítani a rendszeres átvezetési megbízásokat és mehet a takarékoskodás automatikusan.
Az alábbi űrlap kitöltése után hamarosan te is egyszerűen áttekintheted mindennapi pénzügyeid!
Maradt benned kérdés? Véleményed van? Szívesen látjuk! Szólj hozzá írásunkhoz lentebb! Mindenkinek válaszolunk.